sobota, czerwca 17, 2006

Spider milczy

Siostra wyjechała, rodzice też, więc myśle sobie odpalamy linuksa i robimy update. Łatwo powiedziane. wyszystko w ARCHu da się łatwo zrobić jak się ma dostęp do internetu... Sterowniki z Sagema się nie kompilują, więc pomyślałem sobie, że może zarobię sobie update przez LAN. Pobiegłem do kompa siostry z modemem, skonfigurowałem - net działa. Biegnę do mojego pc. Odpalam ARCHa. No tak IP trzeba skonfigurować - zrobiłem. [root@developer ~]#ping wp.pl
ping: unknown host wp.pl

Hmm, dlaczego? No tak, brak wpisów DNS w /etc/resolv.conf - poprawiłem.
[root@developer ~]#ping wp.pl
ping: unknown host wp.pl

Co jest? Sprawdziłem ustawinia sieci - jest Ok. Interfejs eth0 też chodzi. W czym problem? Siedziałem tak i gdybałem. Doszedłem do tego, że chyba routowania nie mam. No więc robię.
[root@developer ~]#route add default gw 192.168.0.1
[root@developer ~]#

Spoko, nie ma errorów - jest git. No i tu jest pies pogrzebany. Próbowałem wszystkich możliwych kombinacji. Nic. Totalnie nic. Spider milczy (spider to ten komp siostry). A najgorsze jest to, że szukając na google nei znalazłem nic sensownego, a niby robię dobrze a jednak nie chodzi. Totalna deprecha po 2 h męczenia się z głupim LANem. Śmieszne jest jeszcze to, że jak chodziłem jeszcze na Wombacie to to samo udało mi się zrobić, a teraz na Gimmicku już nie. Nie ma to jak marnować czas... ]:)

Brak komentarzy: