niedziela, maja 14, 2006

1 : 0 dla kawy

Tak jak ja to mam w zwyczaju siedzę sobie i czytam artykuły na stronach. I nagle wyladowałem na stronce porównującej popularność różnych dystrybucji Linuxa. Sama strona mnie tak nie zainteresowała co pewne narzędzie google na nie j wykożystane, a o którym istnieniu nic nie wiedziałem. O czym mówię? O Google-Trends. To taka część wyszukiwarki, która przedstawia w formie wykresu ilość zapytań danego hasła w czasie. Oto przykład: kawa vs. herbata Jaki z tego wniosek? Ludzie chyba więcej piją kawy skoro szukają w google hasła kawa. Oto inny przykład: mężczyzna vs. kobieta - Oto wynik A co jest trochę dziwne Polacy piją więcej piwa od reszty świta. Czemu? wino vs. piwo - wynik wine vs. beer - wynik Ja zawsze wiedziałem co jest lepsze :P Swoją drogą ciekawa to nawet zabawa z wykresami. Niech mi teraz kto powie, że statystyka jest nudna. Wszystko zależy od punktu widzenia :) Przy okazji dowiedziałem się jakie miasto w Polsce odpowiedzialne jest za panujący chaos - zobacz sam ]:)

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Jej! Też nie znałem tego narzędzia... A jest świetne :D Zwłaszcza dla kogoś kto uwielbia statystyki. A ja wprost je kocham :> Odnośnie, polecam też http://www.nationmaster.com/statistics -jako ciekawostkę dodatkową :)