wtorek, kwietnia 04, 2006

Jazda w PHP

Wlecze się to za mną... Koledzy z koła chemików zażyczyli sobie powncy modyfikacji na naszej stronie. Chodziło o możliwość logowania się członków by przeglądać dane użytkowników - GG, email, telefon. Zabrzmiało jako wyzwanie w mySQL i PHP, ale sie okazało sieczką. Czemu? Bo siedziałem nad tym tydzień czasu, działało mi pięknie wszystko w Firefoksie. Zadowolony zrobiłem update. A dziś mi mówą, że nic nie chodzi. No to myślę sobie - zobaczymy co sie powaliło. Sprawdzam główną - chodzi. Sprawdzam dolinkowanie z strony instytutu - chodzi. O co im chodzi? Hmm... a jak to wygląda w IE? A tu ZONK. Nic nie chodzi. Jak się okazało pliki kodowałem w utf-8 i przy użyci funkcji PHP - include 'plik.inc'; - wlepiał mi do strony JEDEN znak, który w IE nie był widoczny, ale sukcesywnie rozwalał występujące za nim ramki. Kolejny powód dla którego kocham FF. Zmieniłem kodowanie pliku importowanego i zadziałało. Teraz pozostało mi tylko ulepszenie tego by w Operze to jakoś wyglądało, bo też nie jest ciekawie, by nie powiedzieć tragiczni... A ja myślałem, że już sobie z tym dam spokój.

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Cóż powiedzieć mogę... Widzę, że w przeciwieństwie do mnie, Ty nie zaniedbujesz swojego bloga!
Co do notki -znam ten ból. Sprawa niekompatybilności przeglądarek jest naprawdę nieprzyjemna.
Jestem przekonany, że się ze mną zgodzisz -było by najlepiej, gdyby wszyscy używali Opery ;) !!!11(jeden)
Na której (BTW) strona KNCH niestety rzeczywiście nie wygląda najlepiej.
Ale spodziewam się, że to tylko kwestia czasu... Ogólnie rzecz biorąc, mamy takie czasy, że wszystko staje się kwestią czasu ;)
A ja chciałbym owego przeznaczyć jeszcze trochę by z Tobą potlenać, więc tyle komentarza ;)