poniedziałek, września 01, 2008

Ennui

Nie ma nic gorszego niż piątkowa nuda. W takim wypadku trzeba sobie znaleźć zajęcie, które wymaga nieco wysiłku umysłowego. Dla mnie nadarzyła się ta okazja kiedy zobaczyłem opis znajomego na gadu:
Wordpress, o zmoro!

Hmm... Ciekawe. Jak do tej pory to słyszałem tylko same dobrze rzeczy na temat WordPressa (pewnie dlatego, że się specjalnie tym nie interesowałem). Jak się okazało mój znajomy próbował postawić WP na jakimś serwerku. Ot, taka zwykła sytuacja typu Windows-user vs evil allmighty *nix server, Dawid vs Goliat, King Kong vs Godzilla, kawa vs herbata, ogórek vs pomidor... Anyway. Jakie jest najgłupsze rozwiązanie, które z reguły pomaga jeśli coś nie działa poprawnie na serwerze http? Pewnie...
(L)ighnir: uprawnienia plików zmień
L: by wygląda że wp nie ma uprawnień do zapisu
(K)olega: a gdzie to zrobic? w sensie jak?
K: bo ja dopiero wczoraj o WP sie dowiedzialem ze istnieje :D
L: siedzisz na windowsie?
K: tak
L: czy na linuksie?
L: aha
K: winda
L: i stawiasz zdalnie
K: tak
L: ale zdalny system to linux
L: więc zmień rekurencyjnie uprawnienia plików
L: chmod -R 777
K: to ja sobie dam na luz :D
K: nie znam sie na tym :P

Hmm. Taka myśl mi teraz przyszła, by kiedyś przylepić sobie na blacie biurka nalepkę z tarczą i napisem "Hit with forhead here". Byłoby praktyczne. W każdym razie spokojnie zacząłem tłumaczyć, pomagać, ale i moja cierpliwość się kiedyś kończy...
L: jaki status WP?
L: nie musisz zmieniać uprawnień wszystkich plików
K: cicho.. zmieniam ten shit... reczine to tak nie idzie..
L: idzie
L: oki pobieram WP standard i stawiam u siebie - zobaczymy jak to wolno idzie :D

Tak też zrobiłem. Pobrałem WordPress 2.5.1 PL Standard, po czym w półtorej godziny postawiłem LAMP-kę od podstaw, przy czym najwięcej czasu zajęło mi uruchomienie MyPhpAdmina. Ale jak już zaczęło działać to instalacja WP przeszła w dosłownie 5 minut. I tutaj niespodzianka, bo konfiguracja WP by działał za ruterem okazała się cięższa niż się to początkowo wydawało. Problem w tym, że WP przekierunkowuje stronę na adres, który się wpisało w panelu administratora. Jeśli jest to nazwa domeny z przypisanym dynamicznie IP strona jest dostępna z internetu, ale nie z komputera na którym działa. I na odwrót jeśli jest ustawiony localhost jako nazwa domeny WP działa tylko na lokalnym komputerze. Jak to się mówi - nie można jednym tyłkiem być na dwóch kiermaszach jednocześnie... A właśnie, że można! I to nawet na trzech! ]:) Oto rozwiązanie, które pozwala na odpowiednie przekierunkowanie w zależności od stosowanej domeny. Poniższy fragment codu PHP wystarczy dopisać do wp-config.php:

wp-config.php redirection fix(Toggle Plain Text)

 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
10
11
12
13
14
15
$hostname = $_SERVER['SERVER_NAME'];
$hostname = str_replace('www.', '', $hostname);
// Wejście z mojego PC
if ($hostname == 'localhost') { 
    define('WP_SITEURL', 'http://localhost/blog');
    define('WP_HOME', 'http://localhost/blog');
// Wejście przez LAN
} elseif ($hostname == '192.168.1.2') { 
    define('WP_SITEURL', 'http://192.168.1.2/blog');
    define('WP_HOME', 'http://192.168.1.2/blog');
// Wejście z Internetu
} elseif ($hostname == 'lightnir.no-ip.org') {
    define('WP_SITEURL', 'http://lightnir.no-ip.org/blog');
    define('WP_HOME', 'http://lightnir.no-ip.org/blog');
}


Przez pewien czas pobawię się jeszcze Wordpressem na własnym serwerku, a potem trzeba będzie wrócić do bardziej poważnych spraw. A co do tego problemu mojego kolegi z jego instalacją WP - problem też rozwiązałem. Wystarczyło przekonwertować wp-config.php z dosowego pliku tekstowego na unixowy i pousuwać śmieci poza tagami PHP. A wszystko dokonałem w jeden wieczór ot tak dla zabicia nudy. Cóż chyba wracam po wakacjach do swej "złej formy" ]:P

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

nauczylem sie bardzo wiele